16 november 2008

Ravioli met pompoen (4)

Dit is het laatste wat ik te melden heb over pompoen. Er lag nog zo'n kleintje in de fruitschaal en die heb ik met toevoeging van twee laurierblaadjes, zout en peper gekookt in een klein beetje water. Afgegiet, met een vork fijngeprakt, bijgekruid met nootmuskaat en wat snippers salie. En omdat ik het iets te dun vond en bang was dat de toekomstige ravioli in de pan zou gaan lekken, heb ik er wat geraspte pecorino door heen gedaan. Ondertussen heb ik voor 1 persoon pasta gemaakt en uitgedraaid tot twee fraaie lappen. Ik koos voor een wat groter formaatje ravioli, want dat leek me handiger. Totaal gefocust op "novembermaand - pompoenmaand" vergat ik, nadat de vellen pasta met daarin om de zoveel centimeter wat pompoenvulling en stevig aangedrukt met behulp van wat losgeklopt ei, de ravioli fraai af te werken met een vork zodat je van die leuke ribbelranden krijgt. Schoonheidsfoutje! Pan met water aan de kook brengen, ondertussen in een klein pannetje boter laten smelten met daaraan toegevoegd drie fijngesnipperde salieblaadjes en op de kleinste pit warm gehouden. Ravioli in de pan met kokend water leggen gedurende drie à vier minuten, voorzichtig afgieten en op bord leggen. De boter met salie er overheen doen en afmaken met geraspte pecorino. En ja, het was lekker maar ik ben klaar met de pompoen. Vergat ik ook nog bijna een foto te nemen en nog even snel-snel-snel de camera erbij gepakt voordat mijn bord leeg was en het resultaat mag wat dat betreft bedroevend vaag heten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind het dapper van je, al die pompoenproeven. Ik begin er niet aan; ben er geen fan van en hier thuis hoef ik er al helemaal niet mee aan te komen!