23 augustus 2010

Salade met gekonfijte eendenmaagjes



Ik had notabene op de Albert Cuypmarkt blikken gésiers de canard op de kop getikt en die lachten me al een weekje vrolijk toe. Zondagmorgen wist ik nog niet dat ik die avond mee-eter vriend Bart aan tafel zou hebben, die ik die dag tegen het lijf liep -dat krijg je nou eenmaal als je hemelsbreed zo'n 300 meter van elkaar af woont- na een afwezigheid van maar liefst vijf maanden. Dus dat werd onder andere een salade met gekonfijte eendenmaagjes. Makkelijk en een traktatie!

Wat heb je nodig voor vier personen?
1 blikje gekonfijte eendenmaagjes (Franse supermarkt, de kramer die dinsdag en donderdag op de Cuypmarkt en zaterdag op de Noordermarkt staat of bijvoorbeeld de webwinkel van frankrijkoptafel.nl), gemengde sla of slechts een slasoort bijvoorbeeld lekkere Romeinse sla, 2 tomaten, 2 hardgekookte eieren in plakjes, zout, peper en wat platte peterselie. De vinaigrette bestond ditmaal uit witte wijn azijn met een klein drupje balsamico-azijn, olijfolie en walnotenolie, plus wat slagen met de pepermolen en wat zout.

De maagjes ontdoe je van het vet en deze hoef je slechts op te warmen in de koekenpan. Ondertussen worden de borden met sla, plakjes tomaat en ei met wat peterselie en de dressing er overheen. Als de maagjes door en door warm zijn haal je deze uit de koekenpan en veegt het overtollige vet er af. Snij de maagjes in plakjes en serveer deze op de salade. Bon appetit!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik neem dit recept mee. Wij hebben vrienden in Amsterdam (nog de enige) en de adressen van de geconfijte maagjes komen dan ook van pas. Ik geef hun de adressen ....

eric zei

Hmm...heerlijk 'gesiers de canard' grappig dat je dat zomaar vond, vind het echt van dat 'heimwee' naar Frankrijk voedsel, ziet er lekker uit!