30 april 2010

Nieuwe oogst krieltjes


Bij mijn groenteboer zag ik deze krieltjes liggen. Perfect bij de witte asperges natuurlijk. Die gingen dus mee de tas in. Maar het waren er wel veel te veel. De afgelopen dagen heb ik allerlei varianten krieltjes gegeten. Gewoon gekookt en in de schil opgegeten, al dan niet bestrooid met peterselie; of gekookt, in schijfjes gesneden en daarna opgebakken. En gisteren maar eens een ovenvariant geprobeerd: doormidden snijden, in schaal leggen, besprenkelen met olijfolie, grof zeezout erover, takjes rozemarijn er tussen gelegd en in de oven op 200 graden zo'n 40 minuten gebakken. Hoe dan ook: het blijft gewoon lekker en verveelt niet.

2 opmerkingen:

Yvon zei

Als ik al aardappelen heb loopt de halve zak geheid weg, niet bij krieltjes! De eerstvolgend worden Chinees. Niet erg voor de hand liggend maar zag gekaramelliseerde in "Mijn China" van Kylie Wong.

Aan tafel met Tanja zei

Oh, dat lijkt me bijzonder. Kun je laten weten hoe het heeft gesmaakt, heb ik meteen het recept :-)