11 oktober 2008

Aan tafel bij J & L

Dat een programma als Wie is de chef? nog nut heeft blijkt. Een zekere vriend is door dit programma aan het koken geslagen. Dat deed-ie vroeger af en toe ook wel, maar het resultaat was soms wat twijfelachtig. Ik herinner me onder andere een verschrompelde rollade. Maar nee, dat is allemaal veranderd door Wie is de chef?, doordeweeks dagelijks op RTL4 te zien. Ik kijk er zelf ook graag naar als ik thuis ben. Dat sommige mensen zich voor dat programma durven op te geven begrijp ik niet. Of parlementair gezegd: dat is moedig. Van de week presteerde een slagersvrouw het maar even om haricots verts uit blik te serveren. Dat was overigens geen tactiek! Als die zekere vriend van mij zo door gaat mag hij wat mij betreft zo dat programma in. Afgelopen zondag was het lamschouder uit de slowcooker. Chique gezegd estouffade d'agneau à la provençale geserveerd met Hollandse sperziebonen met wat peterselie en knoflook. Hulde! Echtgenote L. zorgde overigens voor een prachtig chocotaartje met homemade ijs. Ik kom vaker aan tafel bij J & L.

Geen opmerkingen: